Business to business ondernemen

Als je vertelt dat je ondernemer bent denkt de ander vaak aan een onderneming waarbij je een product of dienst levert aan consumenten. Het vergeten broertje is business to business ondernemen. Dat is op zich niet zo gek, want consumenten krijgen daar zelf nauwelijks mee te maken. Tenzij ze zelf in hun werk met business to business ondernemingen te maken krijgen. Maar business to business is zeker geen onbelangrijke speler in de Nederlandse economie. Toch is het niet altijd makkelijk om je onderneming te laten groeien. Hoe genereer je nieuwe leads voor je onderneming. Met de lijst B2B leadgeneratie word je al een heel eind op weg geholpen.

Benaderen

Als je eenmaal de B2Badressen hebt verzameld, wordt het tijd om ze te gaan benaderen. Deze benadering stelt meer voor dan even een massa mail sturen met de hoop op zoveel mogelijk reacties. Het is echt de moeite waard om te investeren in een kwalitatieve en persoonlijke benadering. Bedenk bijvoorbeeld zelf hoe je mailbox overstroomd met vergaderverzoeken, nieuwsbrieven van zes verschillende afdelingen en dan af en toe nog een aantal urgente mails. Zo’n reclamemail klik je direct weg, of niet? Benader de klant op persoonlijke titel, verzin een opening die ze trekt. Zorg dat je potentiële klanten het gevoel krijgen dat ze iets missen als ze niet met jou in zee gaan.

Loyaliteit opbouwen

Heb je eenmaal contact met een potentiële nieuwe klant? Investeer dan in een sterke en duurzame zakelijke relatie. Dan hoef je niet iedere keer weer nieuwe leads te benaderen, maar bouw je aan een terugkerende klant. Een zakengeschenk kan hieraan bijdragen of af en toe even contact houden. Maar je kunt ook verder gaan. Vraag aan de klant hoe je ze nog beter zou kunnen helpen. Kijk of je nog meer waarde voor ze kunt creëren waardoor ze nog vaker en langer bij je terug blijven komen. Voor beide partijen een win-win situatie dus.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *