Reclame met digital signage

Het brede uitzendtijdperk eindigde met de komst van internet. Tegenwoordig wordt meestal narrowcasting gebruikt waarbij u uw boodschap doelbewust op de markt plaatst en specifiek die mensen bereikt die waarschijnlijk uw product of dienst willen kopen. Je hoeft ze alleen nog maar een laatste zetje te geven. Er zijn bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in het gebruik van narrowcasting voor retail, zodat jouw bedrijf volledig zichtbaar is voor de consument die voor jou relevant is.

Wat is narrowcasting?

Kent u deze grote schermen op beurzen en multimediawinkels? Dit zijn voorbeelden van narrowcasting: visuele advertenties die de kijker verleiden tot een aankoop. Dit zal uw potentiele klant verleiden met uw merkbelofte. Narrowcasting voor de detailhandel is een van de belangrijkste manieren om klanten een luxeproduct te laten kopen. Daarom wordt het vaak gebruikt op beurzen, keukenwinkels of showrooms. Uiteindelijk is je klant hier al aanwezig, en jij speelt daarop in door op een verleidelijke manier uw mooiste producten te laten zien. Bovendien kunt u ook narrowcasting gebruiken om uw klant te informeren. Wat zijn de opties? Welke is het beste op basis van de situatie van de klant? En u kunt uw klant in goede banen leiden door te wijzen op de meest aantrekkelijke optie voor hem, haar en uw organisatie.

Narrowcasting ad-hoc gebruiken

Smal uitzenden betekent uw boodschap uitzenden naar een geselecteerde doelgroep. Bij narrowcasting is deze doelgroep meestal al aanwezig. Neem bijvoorbeeld narrowcasting voor de detailhandel. In uw winkel is een klant op zoek naar een dienst of product, of dienst. Op deze manier brengt u uw product of dienst overtuigend onder de aandacht. Zo communiceer je direct met je klant en zorg je ervoor dat hij of zij een aankoop doet of kennis heeft van jouw product. Dit vereenvoudigt de selectie van uw dienst of product aanzienlijk. Deze marketingmethode heeft ook invloed op het onderbewustzijn van uw publiek. U kunt uw cliënt rustig beïnvloeden, ook al merkt hij het niet.

Beginnen met narrowcasting

Heeft uw bedrijf nog niet de mogelijkheid om narrowcasting te gebruiken? Dan kun je met behulp van een display de eerste stappen zetten door voor de lancering van het eindproduct een digitale standaard neer te zetten. Een display biedt niet alleen technische ondersteuning, maar denkt ook na over welke inhoud geschikt is voor uw bedrijf. Aanbevelingen van de marketingafdeling om het juiste scherm en instelling te kiezen. Omdat je met één aanbieder werkt, schakel je snel. Een juiste display heeft alle kennis in huis om van uw eerste narrowcasting project een succes te maken. Vanaf dit punt kunt u deze techniek ook toevoegen aan uw marketingtools.

Effecten

U bent natuurlijk geïnteresseerd in de effecten van gerichte uitzendingen en narrowcasting. Klanten van uw aanbieder zien hun investering terug in het gedrag van hun klanten. Hogere ROI en een professioneel, overtuigend imago in winkels of op openbare evenementen. Op deze manier breng je je merk naar een hoger niveau en word je zichtbaarder dan ooit tevoren.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *